گلکده حسنی

عرضه کننده انواع گلهای طبیعی با جدیدترین متد روز

گلکده حسنی

عرضه کننده انواع گلهای طبیعی با جدیدترین متد روز

67111952569192820794.jpg

گل یخ

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۴۴ ب.ظ


 

گل یخ (نام علمی: Chimonanthus؛ به انگلیسی Wintersweet)‏از گیاهان گلدار دولپه‌ای از خانواده گل‌شرابیان است. این گیاه بومی چین است و در ایران نیز یافت می‌شود.

گل یخ که اسم اصلی آن leon topodium alpinum یا leontopodium nivalssp است;مشهور به گل کوهستان و متعلق به خانواده آفتابگردان میباشد.این گیاه به طور نابرابر پخش شده است و مکان های آهکی و صخره ای را در ارتفاع حدود 1800-3000 متر را برای زندگی ترجیح میدهد. این گل سمی نیست و به صورت سنتی به عنوان دارو برای شکم درد و بیماری های تنفسی استفاده میشود. موی بلند این گیاه به نظر میرسد نوعی سازش نسبت به ارتفاع میباشد که عمل حفاظت از گیاه را در برابر سرما و اشعه ما فوق بنفش را بر عهده دارد. از انواع گل یخ که میتوان آن را به راحتی در گلدانی متوسط در آپارتمان پرورش داد Aptenia Cordifolia میباشد;برای کاشت این گیاه اپارتمانی گلدانی مملو از کود آلی و ماسه و خاک برگ توصیه می شود. برای تکثیر این گیاه روش قلمه زدن و بذر قابل استفاده است.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۴
masoud hasani

گل یخ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی