گلکده حسنی

عرضه کننده انواع گلهای طبیعی با جدیدترین متد روز

گلکده حسنی

عرضه کننده انواع گلهای طبیعی با جدیدترین متد روز

67111952569192820794.jpg

۲۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است


آرمریا (Armeria Maritima) گیاهی پوششی و همیشه سبز از خانواده ی پلامباگیناسه (Plambaginaceae) می باشد و بومی انگلیس و مناطق کوهستانی و ساحلی نیمگره ی شمالی می باشد.آرمریا دارای گل های زیبا و معطر می باشد و مناسب برای کاشت در باغ ها، باغ های صخره ای، منطق ساحلی و مرز بندی می باشد.

آرمیا گیاهی است چند ساله و همیشه سبز می باشد که ارتفاعی بین 10 تا 50 سانتی متر دارد و گستردگی آن نیز بین 10 تا 50 سانتی متر می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۰۷:۱۳
masoud hasani

اسم علمی آن خر زهره هندی Rhododendron Simsii معروف به Azalea از خانواده ی Ericaceae و گونه ی Simsii بومی چین است.

ارتفاع و گسترش آن به حدود 1.5 متر می رسد، برگچه های این گونه سبز تیره، نیزه ای و یا تخم مرغی باریک می باشد. گل های آزاله معمولا اواسط بهار باز می شوند و به شکل قیفی، به قطر 5 تا 8 سانتی متر و به طول 3 سانتی متر هستند.گل ها به صورت خوشه ای از 2 تا 5 گل در انتهای شاخه ظاهر می شوند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۶:۵۵
masoud hasani

سرده گل شیپوری (نام علمی: Zantedeschia) نام یک سرده از گیاهان گلدار است. به انگلیسی به آن Calla یا calla lily گفته می‌شود. بطور طبیعی در جنوب قاره آفریقا از کشور آفریقای جنوبی تا مالاوی یافت می‌شود. گل شیپوری یک گیاه ریزوم‌دار است. طول گیاه بین ۱ تا ۲ و نیم متر می‌رسد. طول برگ بین ۴۵–۱۵ سانتیمتر است. ظاهر گل آن قیف مانند و به رنگ سفید درخشان، زرد یا صورتی است. برگ های این گیاه ممکن است پخته و خورده شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۵۰
masoud hasani


این گیاه که از تیره ی Dracaena است و به اسامی تجاری دیگری مانند دراسینای روبانی، بلژیکی همیشه سبز، یا گیاه روبانی و بالاخره بامبو خوش شانس شناخته می شود.

این گیاه بومی کامرون در مناطق استوایی غرب آفریقا و نواحی کوچکی از آسیای جنوب شرقی است.این گیاه در بوته های به هم فشرده رشد می کنند و ارتفاعی بیشتر از 1.5 متر می توانند داشته باشند.

معمولا برگ ها به درازی 20 تا 25 سانتی متر و عرض تا 4 یا 5 سانتی متری به رنگ سبز تیره یا ابلق به صورت سبز و سفید یا سبز و زرد دیده می شوند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۴۱
masoud hasani

حُسن یوسف یکی از گیاهان آپارتمان است. نام گیاهشناسی این گیاه Solenostemon scutellarioides می‌باشد. اسم علمی حسن یوسف Coleus blumei، خانوده Labiataeو نام آلمانی آن Buntnessel می‌باشد.

 

این گیاه از تیره ی نعناع است و تولید آن در ایران از دیرباز آغاز شده است.رنگ آمیزی برگ های حسن یوسف با زیبایی و تنوع ویژه ای که دارا است، آن را از هر گیاه دیگری متمایز می کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۲۸
masoud hasani

شمعدانی با نام علمی Pelargonium سرده‌ای از گیاهان گل‌دار است و حدود ۲۰۰ گونه می‌دارد. شمعدانی ها در واقع، گیاهانی هستند با خاستگاه آفریقایی و استرالیایی. بعضی گونه‌های آن در شمال آمریکا و استرالیا انتشار دارند و عده‌ای نیز به مناطق مدیترانه‌ای وارد شده‌اند. گونه‌های مختلفی نیز به صورت گیاهان زینتی در پارکها کاشته می‌شوند که باغبانان معمولاً آن را، به جای پلارگونیوم و به غلط، ژرانیوم می‌نامند. گلها در این جنس کاملاً صفات ویژه خود را دارند و در بخشی از نهنج آنها که با سطح پشتی گل ارتباط دارد منفذ و دهانه‌ای یافت می‌شود که آغاز حفره‌ای ممتد و لوله‌ای شکل در داخل دمگل است و در واقع جانشین دیسک به شمار می‌رود.
گیاهانی علفی ، یکساله یا چندساله و پایا هستند. به ندریت برخی از آنها (به جز پلارگونیوم) به صورت بوته‌های پیچان با ساقه گوشتی وجود دارند. برگها منفرد یا متقابل ، غالباً گوشوارک‌دار ، پهنک برگهات همیشه منقسم ، دارای بریدگی‌های بسیار ، بطور کلی پنجه‌ای و پوشیده از کرکهای غده‌ای و اسانس‌دار هستند.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۲۰
masoud hasani


گل لاله عباسی گیاهی چند ساله از جنس Mirabilis در خانواده ی Nyctaginaceae است که اغلب به صورت یک ساله پرورش داده می شود و از شایع ترین گونه های زینتی این جنس است. این گل زیبا که در طیف وسیعی از رنگ ها در دسترس اس، بومی مناطق گرمسیری جنوب آمریکا و رشته کوه های آند در کشور پرو می باشد.

یکی از جنبه های عجیب این گیاه که با نام ساعت 4 Four O'clock در دنیا شناخته می شود این است که گل های در رنگ های مختلف را می توان به طور همزمان در یک گیاه مشاهده کرد.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۳ ، ۰۹:۵۴
masoud hasani


 

گل یخ (نام علمی: Chimonanthus؛ به انگلیسی Wintersweet)‏از گیاهان گلدار دولپه‌ای از خانواده گل‌شرابیان است. این گیاه بومی چین است و در ایران نیز یافت می‌شود.

گل یخ که اسم اصلی آن leon topodium alpinum یا leontopodium nivalssp است;مشهور به گل کوهستان و متعلق به خانواده آفتابگردان میباشد.این گیاه به طور نابرابر پخش شده است و مکان های آهکی و صخره ای را در ارتفاع حدود 1800-3000 متر را برای زندگی ترجیح میدهد. این گل سمی نیست و به صورت سنتی به عنوان دارو برای شکم درد و بیماری های تنفسی استفاده میشود. موی بلند این گیاه به نظر میرسد نوعی سازش نسبت به ارتفاع میباشد که عمل حفاظت از گیاه را در برابر سرما و اشعه ما فوق بنفش را بر عهده دارد. از انواع گل یخ که میتوان آن را به راحتی در گلدانی متوسط در آپارتمان پرورش داد Aptenia Cordifolia میباشد;برای کاشت این گیاه اپارتمانی گلدانی مملو از کود آلی و ماسه و خاک برگ توصیه می شود. برای تکثیر این گیاه روش قلمه زدن و بذر قابل استفاده است.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۴۴
masoud hasani


 

اسم علمی گیاه داوودی Chrysanthemum،از خانواده Compositae میباشد. این جنس دارای ۲۰۰ گونه ازگیاهان یک ساله ، چند ساله، علفی و گلخانه‌ای است. قسمت تحتانی ساقه این گیاه تقریبا خشبی بوده و برگهای سبز تیره دارد. گل آذین گیاه داوودی کلاپرک وگلچه های کناری آن زبانه‌ای و گلچه های میانی آن لوله ای می‌باشند. گلهای داوودی در واریته های مختلف دارای رنگهای متفاوت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۵۱
masoud hasani


گل مریم گیاه پیاز دار چند ساله از جنس Polianthes و خانواده ی مارچوبگان که به جنس Agave نیز شباهت هایی دارد. این گل بسیار خوشبو بومی مکزیک است و از عصاره ی آن در ساخت انواع عطر استفاده می شود. گل مریم از مهم ترین گل های شاخه ای در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری و همچنین جزء 10 گل برتر شاخه بریده ی دنیا است.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۲۳
masoud hasani