گلکده حسنی

عرضه کننده انواع گلهای طبیعی با جدیدترین متد روز

گلکده حسنی

عرضه کننده انواع گلهای طبیعی با جدیدترین متد روز

67111952569192820794.jpg

۲۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

گیاه آنوبیاس قهوه گونه ای از گیاهان آبزی و نیمه آبزی از جنس Anubias در خانواده ی Araceae بومی گرمسیری مناطق مرکزی و غرب آفریقا به خصوص کامرون است.آنها عمدتا در رودخانه ها و نهرها رشد می کنند و همچنین در باتلاق ها یافت می شوند.

این گونه دارای ارزش زینتی بوده و معمولا در آکواریوم استفاده می شود و به سنگ یا تکه چوب ها متصل می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۱۴
masoud hasani

Passion Flower (گل عشق) گیاهی است از خانواده Passifloraceae که بومی جنوب آمریکا می باشد.جنس پسیفلورا شامل 500 گونه مختلف می باشد و اکثر این گونه ها در استرالیا و آسیا یافت می شود.این گیاه تاکی نادر بوده و در آمریکای جنوبی معمولا در کنار نرده های جاده ها و مرزهای جنگل ها می روید.

این گیاه به علت گل های زیبایی که دارد جنبه زینتی داشته و مورد توجه می باشد و به وفور در باغ ها کاشته می شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۸:۱۸
masoud hasani

Ludwigia Repens گونه ای از گیاهان گل دار از جنس لودویژیا در خانواده اناگراسه نیز در جهان شهرت دارد.این گیاه بومی بخش هایی از شمال آمریکا است و پتانسیل لازم برای گسترش به راحتی و تابعیت در بسیاری از مناطق دنیا را دارد.لودویژیا قرمز به عنوان علف هرز آبزی در برخی از مناطق دنیا شناخته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۸:۲۱
masoud hasani

نام علمی این گیاه از نام ملکه شارلوت مکلامبورگ استرلیتز همسر ژرژ سوم پادشاه انگلستان گرفته شده است .

این جنس که از گیاهان خانواده موز Musacees است در تمام دنیا فقط دارای پنج گونه دائمی همیشه سبز می باشد که فقط یک گونه آن به نام پرنده بهشتی رژینه Strelitzia regina در باغبانی استفاده می شود و چهار گونه دیگر به صورت وحشی میباشند .

بلندی آن در حدود یک متر می رسد . این گونه دارای برگهای نسبتا روشن ، چرمی و تخم مرغی شکل که بر روی دمبرگی به طول ۴۵ سانتیمتر قرار می گیرند .

گل آذین آن به طول ۱۵ سانتیمتر در بهار در انتهای ساقه گل دهنده به طول یک متر تا یک متر و نیم ظاهر میشود .

گل آذین شامل اسپات سبز با با رگه های ارغوانی و قایق مانند است که در هنگام باز شدن گلها به صورت افقی درآمده و در آن ۴ – ۱۰ گل قرار می گیرد .

گل ها دارای کاسه نارنجی و جام آبی رنگ بوده و روی هم رفته شباهت به سر پرندگان پیدا می کند .

از این رو در زبان انگلیسیBird of paradise و فرانسه Oiseau du paradis بنام پرنده بهشتی نامیده می شود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۸:۱۱
masoud hasani

 عنوان پای کره اسبی از آن جهت به این گیاه داده شده است که گلهای آن بر روی ساقه شبیه سم کره اسب هستند. نام دیگر گیاه بچه پیش از پدر است؛ علت این نامگذاری، گل دادن گیاه قبل از بیرون آوردن برگ میباشد. در واقع بعضی از گیاه شناسان در ابتدا تصور میکردند که این گیاه اصلا برگی ندارد .
 نام علمی پای کره اسبی (توسیلاگو) یک واژه ی لاتین به معنی درمان کننده ی سرفه میباشد. از همین واژه اصطلاح طبی سرفه گرفته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۸:۰۰
masoud hasani

این گیاه بومی مناطق معتدل نیمکره ی شمالی می باشد.گونه ای از خانواده گیاه بن سای محسوب می شود که بسیاری از گونه های مختلف آن به صورت کوتوله های طبیعی وجود دارند.این گونه ها دارای برگ های بسیار کوچک هستند و رشد بسیار آهسته دارند.در شرایط مناسب میوه های بونسای چری به صورت یک توپ کوچک کرم رنگ Starburst زیبا باز می شوند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۷:۲۱
masoud hasani

گیاهان آکواریوم درست مثل درختان عمل میکنند و محیط آکواریوم را زیباتر و سالم تر میکنند . دی اکسید کربن و گازهای زیان آور را از آب میگیرند و اکسیژن پس میدهند . محلی برای مخفی شدن بعضی گونه های ماهی ایجاد میکنن و محرکی هستن برای تولید مثل بیشتر ماهی ها . مواد معلق در آب را جذب میکنند و باعث شفاف شدن آب میشوند . بعضی از باکتریهای مضر و معلق در آب را هم جذب میکنند و باعث سلامتی محیط آب میشوند و بطور کلی نقش بسیار مهمی در ایجاد تعادل و پایداری اکوسیستم یک آکواریوم زیبا و سالم ایفا میکنند.گیاهان، اولین چرخه تولید مواد غذایی هستند. آنان با جذب نور و گازکربنیک از محیط، عمل فتوسنتز انجام می دهند. نتیجه این فرایند، تولید اکسیژن است. این عمل در طی شب و در مدت زمان تاریکی، بالعکس می شود .
این قاعده در مورد گیاهان آبزی نیز صادق است. گیاهان آبزی با جذب نوراگرچه آن نور مصنوعی باشد – و گرفتن گاز کربنیک از محیط آب، تولید اکسیژن می نمایند. این فرایند نقش بسیار حیاتی در تامین اکسیژن آب جهت تنفس ماهیها و در کل، آبزیان دارد . به علاوه، وجود پوشش گیاهی به عنوان سایه بان، پناهگاه، مخفیگاه و زایشگاه طبیعی در مخازن آکواریوم پر اهمیت است .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۷:۰۳
masoud hasani

پای خرس (نام علمی: Acanthus) نام یک سرده از گیاهان گلدار از خانوادهٔ پاخرسیان است که در حدود ۳۰ گونه دارد.

گیاهی علفی و دائمی است که ارتفاع آن به یک متر می‌رسد. این بوتهٔ زینتی دارای برگ‌های بزرگ در حال خم شدن پرجلا و به رنگ سبز تیره و به صورت زبانه‌ای با خارهای تیز در نوک دندانه‌های حاشیه‌ای هستند. گل آذین‌های بلند گیاه زینتی آکانتوس یا پای خرس با گل‌هایی به رنگ سفید و ارغوانی و لوله‌ای شکل که به طور متناوب بین طبقاتی از لایه براکته‌ای سبز و تیغ دار قرار دارند در سرتاسر تابستان ظاهر و شکوفا می‌شوند. تکثیر و ازدیاد گیاه زینتی پای خرس به وسیلهٔ قلمه‌های ریشه در بهار یا از طریق تقسیم بوته در زمستان و یا کاشت بذر در بهار در هوای آزاد و یا جدا کردن پاجوش در بهار انجام می‌شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۱۱
masoud hasani


آصف السلطنه (نام علمی: Gazania rigens) یک گونه گلدار از تیره کاسنیان می‌باشد. این گیاه بومی آفریقای جنوبی می‌باشد و به عنوان یک گیاه زینتی در باغها کاشته می‌شود و عمری کوتاه دارد. در استرالیا این گیاه با نام coastal gazania (گازانیا ی ساحلی) شناخته می‌شود و در تپه‌های شنی ساحلی و در کنار جاده‌ها به وفور دیده می‌شود. در باغها و باغچه‌ها برای مرز بندی کردن گیاهی بسیار مناسب می‌باشد و به علت گلهای زیبایی که دارد برای استفاده در سبدهای گل بسیار جلوه گر است.
گیاهی چندساله است با رشد کم. ارتفاع این گیاه ۵۰ سانتی متر می‌باشد و گستردگی حدود ۲۰ سانتی متر دارد. گلهای آصف السلطنه بسیار زیبا می‌باشند و به رنگهای کرم، برنز، صورتی، زرد، نارنجی، قرمز و سفید و یا ترکیبی از این رنگها دیده می‌شود. فصل گلدهی این گیاه از تابستان تا اوایل پاییز می‌باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۷:۳۷
masoud hasani

آلاله صحرایی گونه ای گیاهی دو لپه ای یکساله از جنس Ranunculus و خانواده آلالگان(Ranunculaceae) بومی اروپا است، اما می توان آن را در قاره های دیگر از جمله در شمال آمریکا و استرالیا نیز مشاهده کرد. این گیاه گاهی به عنوان گونه گیاه زینتی و گاهی اوقات به عنوان علف هرز شناخته می شود. در گذشته سالها علف هرز زراعی در بریتانیا بود، اما در حال حاضر نادر است. این گونه اغلب در مکان های مرطوب و در علفزارها یافت می شود. این گونه هم اکنون از مهمترین علفهای هرز مزارع در ایران است.
آلاله صحرایی دارای ریشه ضخیم فیبری است و از گره های پایین ساقه ریشه تولید می کند.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۷:۲۸
masoud hasani