گلکده حسنی

عرضه کننده انواع گلهای طبیعی با جدیدترین متد روز

گلکده حسنی

عرضه کننده انواع گلهای طبیعی با جدیدترین متد روز

67111952569192820794.jpg

پای کره اسبی

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۰۰ ق.ظ

این گیاه بومی اروپا، شمال و غرب آسیا و شمال آفریقاست. گیاه پای کره اسبی در زمینهای بایر، خاکریزها و بر روی زمینهای سخت، بوفور یافت میشود .

پای کره اسبی، یک گیاه بادوام است که به طول تا 25 سانتیمتر و به شکل ساقه های خزنده بر روی یک ریشه پخش و سفید رنگ میروید. برگهای دندانه دار شبیه گل قاصد که بر روی ساقه های این گیاه میرویند، وقتی جوان هستند با کرک سفید رنگی پوشیده شده اند. از اوایل بهار و پیش از اینکه برگها ظاهر شوند، گلهای زرد منفرد به شکل گل آفتابگردان در انتهای ساقه های پولکدار ارغوانی پدیدار شده و بعدا تبدیل به تخمهای پوشیده شده از کرکهای سفید ابریشمی مانند میشوند .

از پای کره اسبی آب نباتهای طبی درست میکنند که مورد علاقه ی کودکان است. این گیاه در پاریس آنچنان ارزشمند است که تصویر گل آن بر روی سردر داروخانه ها نقاشی میشود. بعضی از گیاه پزشکان جدید، دم کرده ی آن را برای درمان تمام بیماریهای دستگاه تنفسی تجویز مینمایند، ولی گروهی دیگر با آزمایشهایی که بر روی گیاه انجام داده اند، گلهای آن را سمی یافته اند و آن را دارویی نا مطمئن و ناسالم میدانند. کشف شده است که برگهای این گیاه حاوی مقادیری فلز روی میباشد؛ به علت وجود همین ماده معدنی در گیاه که ماده ای ضد التهاب است، در گذشته از برگهای آن به صورت ضماد برای درمان جوشها و تاولها استفاده می کرده اند. به دلیل گفته های ضد و نقیضی که درباره ی این گیاه وجود دارد، از مصرف خود سرانه ی آن باید اجتناب کرد و باید تحت نظر و با تجویز گیاه پزشکان با تجربه استفاده شود .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۷
masoud hasani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی